این خدمات در چند سال اخیر شاهد توسعه بی سابقه بوده است. نه فقط تعداد شرکتهایی که این سرویسها را ارائه می کنند افزایش یافته است بلکه آن دسته از شرکتهایی که این خدمات را ارائه می کردند سرویس های خود را گسترش داده اند. در دیارگرام زیر می توانید این نکته را مشاهده کنید.
تمام شرکت هایی که در دیاگرام بالا مشاهده می کنید بخشی از پازل کلود گیمینگ هستند، بخش حیاتی این خدمات تکنولوژیهایی هست که این شرکتها را قادر به ارائه این خدمات می کنند. برای مثال شرکتهایی که تکنولوژیهای شبکه را به این کلود گیم ها ارائه می کنند، تا بتوانند خدمات خود را به کاربرانشان برسانند، بخش جدایی ناپذیر این سرویسها می باشد.
میزان استفاده و درآماد سکوهای بازی ابری در حال افزایش
این گزارش به برسی ۶۷۸۸ مصرف کننده این سرویسها در چهار کشور آلمان، ژاپن، آمریکا و چین پرداخته است. نزدیک ۹۴% از کسانی که از این سرویس ها با خبر بودند، ۵۰% شان این سرویسها را امتحان کرده بودند و ۴۵% می خواستند امتحان کنند. میتوان از دلایل اصلی پذیرش این سرویسها توسط گیمرها به موارد زیر اشاره کرد:
- دست رسی آسان: بسیاری از این سرویسها بدون وقفه و بطور مستقیم از طریق مرورگر در اختیار کاربران قرار می گیرند و احتیاج به داشتن سخت افزار قوی و یا انتظار برای دانلود بازی را ندارند.
- محتوای جذاب: ارائه عناوینی از توسعه دهندگان ثالث دو برابر شده است.
- بازی کردن در هر جا: بیشتر این سرویس ها ماننده گوگول استادیا امکان بازی کردن حتی بر روی برنامه های تحت وب در تلفن همراه را فراهم می کنند.
- پیشرفت متقابل در دستگاه های مختلف: Xbox Cloud Gaming با Game Pass این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به بازی کردن در همه سیستم عامل ها که با Game pass سازگار هستند را می دهد.
همچنین بیش از یک سوم از این مصرفکنندگان که در این گزارش مورد برسی قرار گرفته اند حداقل سه بار یا بیشتر و ۲۹% یک یا دو بار در هفته از این سرویسها برای بازی کردن استفاده می کنند و ۱۹% یک بار در ماه از این سرویسها استفاده می کنند.