سه روشی مورد استفاده ناشران و توسعه دهندگان بازی از روندهای رایج برای دستیابی به موفقیت
به نقل از نیوزو
بازار بازی ها به سرعت مطابق با تغییر سلیقه گیمر ها حرکت می کند. یک ژانر یا سبک یا گرافیک بازی که دو سال پیش محبوب بود، ممکن است امروز چندان محبوب نباشد و آنچه امروز مورد توجه گیمر ها است ممکن است تا سال 2024 برای گیمر ها جالب نباشد.
بنابراین، توجه داشتن به روندهای رایج – و پیدا کردن موارد جدید قبل از رقابت – یک چالش کلیدی در بین ناشران و توسعه دهندگان بازی است. البته نوآوری بخش عمده ای از توسعه است، اما توسعه دهندگان و ناشران چابکی که به سرعت به تغییرات واکنش نشان می دهند (و منابع توسعه خود را بر این اساس تغییر می دهند) موفقتر می باشند.
در حالی که شناسایی و درک روندهای رایج در تمام مراحل چرخه حیات یک بازی برای ناشران و توسعه دهندگان مفید است، اما در مراحل ایدهپردازی، برنامهریزی و فاز طراحی کلی بازی بسیار مهم می باشد. به زبان ساده، درک روندهای رایج ریسک را کاهش و پتانسیلِ موفقیت را به حداکثر می رساند.
در این گزارش، نیوزو بر روی بازار رایانه های شخصی و کنسول ها تمرکز می کند و سه روش داده ای را پیشنهاد می دهد تا پیش بینی و برنامهریزی برای عنوان بعدی توسعه دهندگان بازی را ساده تر و آسانتر کند. نیوزو در طول زمان به داده های مربوط به بازارها، پلتفرم ها و روندهای خاص نگاه کرده است.
1.کنسول، کامپیوتر یا هر دو؟ اولویت بندی پلتفرم ها بر اساس محبوبیت زیرژانر (Subgenre) بازی
هنگام عرضه عنوان بعدی، درک بازیکنان در پلتفرم های مختلف (و بازیهایی که انجام میدهند) برای محک زدن فاصله بازی تولید شده با انتظارات مخاطبان هدف، مهم است. همچنین برای اولویت بندی محل عرضه بازی توسعه داده شده ضروری است. پلی استیشن؟ ایکس باکس؟ کامپیوتر؟ هر سه؟ اینها سوالات ضروری هستند.
نیوزو گزارش می دهد که صلایق گیمر ها در رایانه شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس به طور قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال، با توجه به داده های ایالات متحده برای اوت 2021 در این سه پلت فرم تفاوت های زیر آشکار شده است.
- ایکس باکس 50 درصد از درگیری بازیکن با بازی های “شبیه سازی رانندگی” (Vehicle Simulator) (پنج برابر بیشتر از PlayStation!) شامل می شود.
- رایانه شخصی بیش از 75 درصد از تعاملات بازی های “نقش آفرینی برخط چند نفره گسترده” (MMORPG) را به خود اختصاص داده است و پلی استیشن با تنها 14 درصد، در جایگاه دوم قرار دارد.
- در همین حال، پلیاستیشن بر تعداد بازیکنان بازی های “ورزشی واقع گرایانه” غالب است و سهم بیش از 60 درصد در مقابل 5 درصد رایانههای شخصی دارد.
2.درک صلایق منحصر به فرد بازیکن در بازارهای مختلف دنیا
برای مثال نیوزو گزارش می دهد ژانر جنگهای معاصر (Contemporary War) بهترین ژانر در آلمان برای بازیکنان در پلتفرم های رایانه شخصی و پلی استیشن بوده است در همین حال، تم کهکشان بیگانه ( Alien Galaxy) رتبه اول را در ژاپن برای این پلتفرم ها به خود اختصاص داد.
3.بهره گیری از مکانیک بازی های پرطرفدار در طول زمان
مکانیک جمع آوری کاراکتر که در بازی های گاچا مانند Genshin Impact محبوب است .میانگین کاربران فعال ماهانه خود را در هر عنوان از 70 هزار در سه ماهه اول 2021 به بیش از 100 هزار در سه ماهه دوم افزایش داده است که 50 درصد افزایش یافته است.
از سوی دیگر، میانگین کاربران فعال ماهانه (MAU)به ازای هر عنوان برای شخصی سازی کاراکتر تقریباً به نصف کاهش یافت از 111 هزار در مارس 2021 به 61 هزار در آگوست 2021.